9 Aralık 2011 Cuma

Tarif No:3 Annemin Mahlepli Kurabiyesi

Başlıktan da anlaşılacağı üzere tarif annemden. Bu kurabiye çok az şekerli o yüzden leblebi gibi yeniyor. Harika yani. :)Bloga ne zamandır birşeyler yapmıyoruz. Bu akşam kızlar gecesi var, ben de kurabiye yapayım da onlara da tattırayım dedim. İşte tarifi.

Malzemeler
1 paket margarin (Sana Hamurişi kullandım ben)
1 fincan sıvıyağ
1/2 fincan şeker
1 fincan yoğurt
1 çorba kaşığı sirke
2 yumurta sarısı(aklarını atmıyoruz)
1 tatlı kaşığı mahlep
1 paket kabartma tozu
Az tuz
5 bardak un
Üzeri için susam

Hazırlanışı

Çooook basit. :) Malzemelerin tamamını karıştırıyoruz, hamur haline geldikten sonra büyük parçalar alıp tezgahda ince uzun yuvarlıyoruz.

Uzunlamasına yuvarladığımız hamuru ufak ufak kesiyoruz. Önce yumurtalarımızdan arta kalan aka sonra da susama batırıyoruz. Böyle böyle neredeyse 2 tepsi kurabiyemiz oluyor. Dilerseniz yarım ölçü yapabilir ya da tam ölçü yapıp hamuru ikiye bölebilirsiniz. Bir parçasını pişirir, diğer parçasını derin dondurucuya atabilirsiniz. Ne zaman gerekeceği hiç belli olmaz. Tepsiler dolduktan sonra 170 derece fırında 40-45 dakika kadar pişiriyoruz.

Ben turboda yapıyorum tüm yaptıklarımı ona göre. :) Afiyet olsun hepimize.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder