15 Aralık 2011 Perşembe

Tarif No:4 Greyfurtlu Kek

Kek, kek, kek... Çayla, kahveyle, mide kazınınca, canın tatlı çekince, sabah, öğle, akşam her saatte yenebilir. Ben sürekli klasik kakaolu, kakaolu vanilyalı iki renkli ya da ıslak kek yaparım. Bugün daha özel birşey denedim. Tarif smittenkitchen'dan. Gercekten harika bir blog, özendiriyor insanı. Yemek tarifleri bir tarafa, fotoğrafları o kadar guzel ki baktıkça bakıyorum. 2011 yılının en iyi yemek blogu seçilmiş bu arada. Greyfurtlu yoğurtlu keki denedim. Sonuç enfes oldu. Bugüne kadar yediğim en harika kek bu olsa gerek. Greyfurtun hafif ekşimsi acımsı tadı, kekin ıslaklığı ve yumuşaklığı beni benden aldı desem yeridir. :)) İşte tarif, deneyin, pişman olmayacaksınız.


Malzemeler:
1 1/2 cup un
1 paket kabartma tozu
1/2 çay kaşığı tuz
1 cup yoğurt
1 cup ve 1 tatlı kaşığı şeker
3 iri yumurta
3 çay kaşığı rendelenmiş geryfurt kabuğu (yaklaşık bir iri greyfurt)
1 paket vanilya
1/2 cup sıvı yağ
1/3 cup taze sıkılmış greyfurt suyu + 1/3 cup greyfurt suyu üzeri için

Yapılışı:
Un, tuz, vanilya, kabartma tozunu bir kapta karıştırıyoruz. Başka bir kapta 1 cup şeker, yumurta, greyfurt suyu (tarifin orjinalinde kek karışımına greyfurt suyu koymuyor ama ben koydum çok daha güzel oldu), greyfurt kabuğu rendesi ve yoğurdu çırpıyoruz. Üzerine yağı ekleyip tekrar karıştırıyoruz. Sıvı karışımın üzerine unlu karışımı ekliyoruz. Kek kalıbını yağlayıp unladıktan sonra kalıba karışımı döküyoruz. 170 derece fırında 45-50 dakika kadar pişiriyoruz. Bu arada başka bir tarafta 1/3 cup taze sıkılmış greyfurt suyunun içine kalan şekeri (1 tatlı kaşığı) katıp ateşte şeker iyice eriyene kadar pişiriyoruz. Altını kapatıp bırakıyoruz. Kek piştikten sonra 10 dakika ılınmasını bekliyoruz. Üzerine greyfurt suyu karışımını döküp kekin iyice emmesini bekliyoruz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder