14 Mayıs 2012 Pazartesi

Tarif No 13: İç Baklalı Zeytinyağlı Enginar




Dışı ayrı içi ayrı güzel enginar. Vazoya koy seyret adeta. Nasıl bir yaratılıştır bu? Karaciğer dostu. 40 gün üstüste günde 1 tane enginar karaciğeri temizler diyor kimileri. Şimdi tam mevsimi. Her hafta pazara gidip 15'er 15'er alıyoruz ve dondurucuya istifliyoruz. Haziran ortasına kadar bulabilirsiniz pazarlarda ama şimdiden kılçıklanmaya başladılar bile. Elinizi çabuk tutun derim.

Bugün yapacağım tarifi annem yapardı ama ben ilk defa deniyorum. Zeytinyağlı enginarı hep patates,havuç, bezelye ile pişiririm evdekiler öyle seviyor diye. Bu sefer kendime göre yaptım. İç baklalı, dereotlu enfes oldu.




Malzemeler:

4-5 enginar
350 gr kadar iç bakla (kabukları soyulmuş) ama soymadan bıçakla çizik atarak da pişirebilirsiniz. Annemin tarifinde olduğu gibi.
5-6 dal taze soğan
tuz, şeker,zeytinyağ

Hazırlanışı:


1 çay bardağı zeytinyağda ufak ufak doğradığımız yeşil soğanları öldürüyoruz. Üzerine ayıklanmış iç baklaları koyuyoruz. Tuz ve şeker (ben tatlı seviyorum o yüzden 5 kesme şeker) ekliyoruz. Dilerseniz 4'e bölerek ya da bütün enginarlarımızı da  tencereye koyuyoruz. Üzerine suyunu ilave ediyoruz ve düdüklü tencerede yaklaşık 30 dakika normal tencerede ise 1 saat kadar pişiriyoruz. Ertesi gün yiyoruz çünkü zeytinyağlı dediğiniz birgün dolapta durduktan sonra kendine geliyor.

Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder