22 Şubat 2013 Cuma

Tarif No:44 Kabak Tatlısı

 Mevsimi geçmeden bu tarifi yayınlamalıydım. Daha önce de söylemiştim pişmiş meyve tatlılarından oldum olası haz etmem. Ama etrafımda fazlası ile sevenler var. O yüzden bu geceki yemek davetine yapayım istedim. Tadına da baktım. Biraz şekeri az olmuş, tam benlik lezzeti de gayet güzel. Bu tatlıyı yapması çocuk oyuncağı. Kısacık tarifini hemen veriyorum.

Malzemeler
2 kilo soyulmuş bal kabağı
2 su bardağı toz şeker
4-5 tane karanfil
Üzeri için ceviz.

Yapılışı
Kişiden kişiye değişmekle beraber her tarif biraz uğraş ve sabır isterden yolaçıkarak ben kabakları bir gün önceden şekerde bekleterek yapmayı uygun gördüm. Kabaklarınızı bir tencereye bir sıra kabak üzerine toz şeker bir sıra kabak yine toz şeker şeklinde dizip kapağını kapatarak en az 12 saat kadar unutuyoruz. Bu süre dolduğunda kabakların su saldığını göreceksiniz. Tencereyi kısık ateşe koyup icine karanfilimizi atıyoruz ve güzelce yumuşayana kadar pişiriyoruz. İşte bu kadar. Soğuduktan sonra bolca çekilmiş veya dövülmüş ceviz ile servis ediyoruz. İnternetteki bazı tariflerde kabağı tahin ve ceviz ile servis ediyorlardı. İlgilenenlere duyurulur. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder