25 Mart 2012 Pazar

Tarif No:7 Pancake

Bir pazar neşesi olsun dedim. Sabah kahvaltısında alternatif bir lezzettir pancake. Tarif kayınvalidemden... Hepimize iyi pazarlar.

Malzemeler:
1 3/4 cup süt (500 ml.)
2 yumurta
1/4 cup sıvı yağ (4 çorba kaşığı)
2 cup elenmiş un (2,5 su bardağından biraz fazla)
2 1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz

Hazırlanışı:
Tüm malzemeler oda sıcaklığında olacak. Malzemeyi yukarıdaki sıra ile karıştırıyoruz. Tavayı kızdırıyoruz. Her defasında az miktarda sıvı yağ ya da tereyağ koyuyoruz. Ancak tavanız yapışmaz tava ise bence her defasında koymaya gerek yok. Malzemeden tavanın ortasına bir parça koyuyoruz, o kendisi yayılıyor ama siz kaşığın tersi ile de şekil verebilirsiniz. Ön arka pişiriyorsunuz. Aslı akça ağaç şurubu ile yenmesidir ama ben nedense o şurubu hiç sevemedim. Ben bal ile yiyorum. Kızım çikolata sos ile. Ya da reçel, tahin pekmez... Ne ile isterseniz.
Afiyet olsun herkese.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder