27 Mart 2012 Salı

Tarif No:9 Çikolatalı Cheesecake

Cheesecake yapmak ne zormuş. Hiç denememiştim, denedim, başarısız oldum. :)) Yine de tarifi paylaşacağım çünkü bazı hatalar yaptım o yüzden olmadı. Bu tarif Kitchen in Red Blogunun sahibi, çok becerikli, mutfak sevdalısı, çok sevdiğim Pınar Özdirim'den. Blogunu takip etmenizi tavsiye ederim. www.kitcheninred.blogspot.com 
Cheesecake denince benim de aklıma önce G.O.P'daki Ambrosia, sonra Bestekar Sokak'taki Coffee Break gelir. Ben cheesecake üzerine çilek sosu seviyorum. Henüz New York Usulü sade cheesecake denemedim ama Coffee Break'in tarifi elimde. En kısa zamanda denenecek ve paylaşılacak. Tariflerini, yaymama sözü verdirerek veren kişileri anlamıyorum. Bilgi paylaştıkça çoğalır. Değil mi ama?
Bugünkü tarif çikolatalı. Cheesecake'in bütün olayı çatlatmadan pişirebilmekte. İşte ben çatlatmadan pişirmeyi beceremedim. Sebebi yarım ölçü yapmak istemem oldu, bu konuda Pınar beni uyarmıştı ama dinlemedim. Siz tarife sadık kalın, hiç sorun yaşamayacağınıza eminim.

Malzemeler:

Tabanı için:

 2 paket Eti Burçak (veya damardan olsun derseniz, Eti Kakaolu Bisküvi alın)
100 gr. tereyağı


2 kare paket bitter çikolata
1 kare paket sütlü çikolata (bu ikisini cam bir kaba koyup, ben mari usulü eritiyoruz.)
4 paket Pınar-Beyaz (lütfen labne kullanmayın)
1 cup toz şeker
2 çay kaşığı vanilya
3 yumurta (oda sıcaklığında)
1 kutu krema(tercihen SEK)
1 yemek kaşığı kakao


28 cm.lik kelepçeli kek kalıbının altına yağlı pişirme kağıdı serip, kelepçeyi kapatıyoruz. Kalıbın kenarlarını  yağlayıp, unluyoruz.
Bisküvileri un gibi olana kadar blender'dan geçirip, bir tarafta erittiğimiz tereyağını sıcakken üzerine ekliyoruz. Bisküvilerle iyice karıştırıyoruz ve bu karışımı hazırladığımız kalıbımızın tabanına eşit miktarda döşüyoruz ve buzdolabına kalıbımızı kaldırıyoruz.




Şimdi sıra iç malzemeyi hazırlamakta. Bir kapta ilk önce peynirlerimizi krema kıvamına gelene kadar önce yavaş konumda sonra daha hızlı olarak mikser ile çırpıyoruz.

Toz şeker ve vanilyayı da ekleyip, çırpmaya devam ediyoruz.

Yumurtaların hepsini tek seferde karışıma koyuyoruz (bu püf noktası 1) ve çırpıyoruz. Eğer iyi bir cheesecake elde etmek istiyorsak karışımı çok iyi çırpmamız gerekiyor. İçinde hava kabarcağı, pütür, kıtır vs. olmayacak. :)
Kakao ve kremayı önce ayrı bir kapta karıştırıp, sonra malzemeye ekliyoruz.

Önceden erittiğiniz ve ılıttığınız çikolataları da ekliyoruz.

Bu arada kabın kenarlarında ve altında çırpılmamış/yapışmış malzeme olabilir. Onları bir spatula yardımıyla sıyırıp, yeniden iyice çırpmayı unutmuyoruz.

Fırınımız 170 derece (turbo olmayacak) yakıyoruz ve bir köşesine 1 bardak su koyuyoruz. (püf noktası 2) Böylece cheesecakemiz çatlamayacak, sizi utandırmayacak. :)

Tüm malzemeyi kalıba döküp, önceden ısıtılmış fırında  1 saat pişiryoruz. Piştikten sonra fırının kapağını asla açmıyoruz. Cheesecakemizi unutup bir kaç saat başka işlere bakıyoruz. (en az 2 saat)




Fırından çıkarttıktan sonra kalıbının içinde buzdolabında tercihen 1 gece bekletiyoruz.

Servis yapmadan önce mutlaka bir bıçak yardımı ile kekimizi kalıbından ayırıyor ve kelepçeyi açıyoruz.

Dilediğiniz bir sos ile servis yapabilirsiniz. Bence beyaz çikolata sosu enfes olacaktır.

Sevgili Kırmızı Mutfak ve Pınar'a sonsuz teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder