6 Nisan 2012 Cuma

Tarif no 11: Chocolate Chip Cookies

Bugüne kadar birçok kere denedim çikolata parçacıklı kurabiye yapmayı ama her seferinde başarısız oldum. Ancak Kitchen in Red'in tarifine gelince iş değişti. Kurabiyeler harika oldu. Çocuklar bayıldı. Büyükler şaşırdı.
Ben şahsen bu tip kurabiyeleri sevmiyorum ama çocuklar seviyor. Yapması kolay, lezzeti güzel. Bir bardak çay veya sütle harika gidecektir. Zaten bir şeyin içine çikolata girdi mi güzel olmaması mümkün değil. Ne demişler "Whatever the problem, chocolate is the answer!"   "Sorun her ne ise, cevap çikolatadır!" Hadi bakalım tarife geçelim.

Malzemeler:
115 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
115 gr.toz şeker (iyi bir mutfak tartısı edinmenizi öneririm. Benim yoktu oldukça zorlandım ölçüleri tutturmakta)
1 yumurta (oda sıcaklığında)
175 gr.un
160 gr. damla çikolata (tarif sahibi der ki 2 paket bitter çikolatayı buzlukta dondurup tırtıklı bıçak ile ufak parçalara kesip koyarsanız çok daha güzel oluyormuş)
1 çay kaşığı vanilya




Hazırlanışı:

Tereyağ ve şekerimizi krema kıvamına gelene kadar karıştırıyoruz. Başka bir kapta hafif çırptığımız yumurtayı karışıma ekliyoruz. Üzerine un ve vanilyayı eleyerek koyuyoruz. İyice karıştıktan sonra çikolatamızı koyuyoruz ve bir kaşık ile karıştırıyoruz.


Bu aşamada fırınımız 180 derecede yakıyoruz. Yağlı kağıt serilmiş tepsimize kurabiyeleri ufak parçalar halinde ve aralıklı bir şekilde yerleştiriyoruz. Kurabiyeler sıcağı görünce yayılıyorlar o yüzden çok yassıltmıyor ve çok dip dibe koymuyoruz.


Isınmış olan fırınımıza tepsiyi koyuyoruz ve 15 dakika pişiriyoruz. Fırından aldığımızda yumuşak olacaklar, merak etmeyin soğudukça sertleşiyorlar. Afiyet olsuuuun...
Teşekkürler Kırmızı Mutfak ve Pınar.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder