27 Kasım 2012 Salı

Tarif No:26 Aşure

Bana göre tatlıların şahı. Hicri takvime göre Muharrem ayında yapılan tatlı ilk defa Nuh Peygamber tarafından Büyük Tufan'dan sonra gemisinde kalan malzemeler ile yapılmış. Aşure ayı geldiğinde konu komşudan yana pek kısmetli olan ben annemin aşuresini kimselerinkine değişmem, illa da onunkini yemek isterim. Hal böyle olunca annem mutfağa girdi konu komşuya dağıtılmak üzere aşureyi yaptı. Bana yazmak, fotoğraflamak ve tabii yemek kaldı. Tarif anneciğimden :). Zahmetli bir uğraş ama kesinlikle o zahmete değen bir tatlı. Ben içinde incir ve portakal sevmem. Bu sebeple bu tarifte bunlar yok.

Malzemeler
3 su bardağı aşurelik buğday
Yarım su bardağı pirinç
Yarım su bardağı fasulye (haşlanmış)
Yarım s bardağı nohut (haşlanmş)
1/2 su bardağı kuru üzüm
6 bardak şeker (az tatlı sevenler için) çok tatlı sevenler 8 bardak şeker koyabilir
8 lt.su
8-10 kuru kayısı
Çiğ badem (önceden ıslatılıp soyulmuş)

Üzeri için 
Ceviz
Dolmalık fıstık
Kuş üzümü
Nar
Tarçın

Yapılışı
Akşamdan buğdayı yıkayıp 8 lt.su ile iki taşım kaynatıyoruz. Ağzını kapatıp üzerini sarıyoruz, mutfak havlusu ile olabilir. 1 gece bekletiyoruz. Ertesi gün buğdaylar hemen hemen pişmiş oluyor. Pirincini ekliyoruz, kaynatıyoruz. Buğaylar iyice pişince haşlanmış nohut ve fasulyeyi ekliyoruz.Biraz daha kaynatıyoruz. Şekerini, üzümünü, kayısısını ekle biraz daha kaynat, altını kapat ve bademini koy. Ben incir, portakal kabuğu ve gül suyu sevmediğim için tarifte bunlar yok. Siz seviyorsanız ekleyebilirsiniz. Hafif ılınınca kaselere boşalt, soğuyunca üzerini süsle. Afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder