16 Kasım 2012 Cuma

Tarif No:18 Sebze Çorbası

Kış kapıda, soğuklar başladı bile. İçimizi ısıtacak bir kap çorbaya kim hayır diyebilir. Üstelik elinizde kalmış malzemelerden kolaylıkla yapabileceğiniz bir tarif. Ankara'lılar bilirler. Eskiden Oran'daWine House vardı. Hatta ondan önce Boğaz Sokak'taydı. Orada harika sebze çorbası yaparlardı. Sağlıklı, lezzetli. Zaman içinde biraz değişiklik yaptim ben. Sonuçta yine harika bir çorba oldu. Ben özellikle taneli seviyorum ama sevmeyenler pek tabii blenderdan geçirebilirler.

Malzemeler

Çeşitli sebzeler. Benim çorbamda;
Kabak
Beyaz lahana
Kırmızı soğan
Patates
Yeşil fasulye
Maydanoz
Kereviz
Havuç
Kırmızı Biber
Mantar
Karnıbahar var.

Bunlara ilaveten zeytinyağı, biraz salça, tavuk bulyon (jel olanlardan), karabiber ve tuzot gibi bir karışım kullandım.


Yapılışı

Tüm sebzeleri ufak ufak doğruyoruz. Biraz zeytinyağında önce soğanı sonra da sırayla en geç pişenden başlayak sebzeleri kavuruyoruz. Biraz yumuşadıktan sonra tencerenizin büyüklüğüne göre 1 veya 2 tatlı kaşığı salça ilaveti ediyoruz, çeviriyoruz. Bunun üzerine sıcak suyunu ilave ediyoruz, tuzot (isteğe bağlı), karabiber, tuzunu da koyuyoruz. Kaynamaya bırakıyoruz. Tavuk bulyonu da ilave ediyoruz ve sebzeler pişene kadar ateşte tutuyoruz. Ben maydanozunu en son koyuyorum bilginiz olsun. Dilerseniz içine biraz düdük makarna da koyabilirsiniz. Çocukların hoşuna gidecektir. Hepinize afiyet olsun.

   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder