11 Aralık 2012 Salı

Tarif No: 33 Limon Pelteli Muhallebili Tatlı

Bir su muhallebisi değil ama kesinlikle çok lezzetli, ferahlatıcı bir tatlı. Limon severler için biçilmiş kaftan. Ekşi ile tatlının uyumu. Tarif sevgili Özden Onat'tan yine. Eline sağlık diyorum. Bugün yaptım, yedim, pişman değilim. Tarifte ufa bir değişiklik yaptım. Sütü light süt kullandım, margarin kullanmadım, pelteye yumurta koymadım orjinal tarifte yumurta vardı. Sonuçta süper ötesi hafif bir tatlı elde ettim. Size de tavsiye ederim,deneyin.


Malzemeler
1/4 paket margarin (ben koymadan yaptım)
6 yemek kasigi un (cok tepeleme olmayacak)
1 lt. süt
1,5 su bardagi toz seker
1 paket kedidili
4 limon suyu
1 limon kabuğu rendesi
1,5 su bardaği su
3 yemek kasigi mısır nişastası
1 su bardagi toz seker

Yapılışı
1/4 paket margarin 6 yemek kaşığı unu kavuruyoruz. Ben margarin koymadım doğrudan 1 lt. süt ve 1,5 su bardağı toz şekeri de ekleyerek  muhallebi gibi pişirdim. Sz dilerseniz margarinli ya da margarinsiz yapabilirsiniz. Kare borcama bir sıra kedidili diziyoruz. Muhallebi sıcakken üzerine yayıyoruz. Soğumaya bırakıyoruz.
4 limon suyu, 1 limon kabuğu rendesi, 1,5 su bardaği su, 3 yemek kasigi nişasta, 1 su bardağı toz şekeri çırpıyoruz. Muhallebi kıvamından biraz daha sulu olacak şekilde pişiriyoruz. Ateşten aldıktan sonra marketlerde satılan limon esansından yarım şişe koyabilirsiniz.  Sicakken muhallebinin üzerine yayıyorsunuz. Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. Isınan havalarla birlikte vazgeçilmez bir tatlı haline geldi benim için :) İkram ettiğim herkes "TARİİİİİİFFFF" diye yakama yapışıyor ben de blogumuzun adresini veriyorum ;)

    YanıtlaSil