11 Aralık 2012 Salı

Tarif No:32 Pırasalı Tart

Pırasada nereye girse yakışıyor. Bu soğangillerden bitkiye ben bayılıyorum. Herbir şeyin içine de koyuyorum. Geçen günlerde günümüz vardı bahsetmiştim. Orada yediğimiz bir tarif gelecek şimdi. Süper hafif, süper lezzetli, süper kolay. Tarif sevgili arkadaşım Zeynep'in annesinden. Mutlaka denemenizi tavsiye ederim.


Malzemeler

Hamuru için
3 su bardağı un
1 su bardağı margarin + sıvı yağ (125 gr Sana yağı eritiyorsunuz bardağa koyuyorsunuz kalan kısmını sıvı yağ ile tamamlıyorsunuz)
1 kahve fincanı süt
1 çay kaşığı kabartma tozu
Tuz

İçi için 
1 kuru soğan
750 gr kadar pırasa
1 tatlı kaşığı salça
Tuz
Kırmızı biber
Zeytinyağ


Üzeri için
1 çay bardağı süt
1 yumurta
Kaşar peynir rendesi

Hamur malzemelerinin hepsini karıştırıp hamurumuzu yapıyoruz, büyük yuvarlak borcama ya da dilediğiniz bir tart kabına yayıyoruz. Benim yediğimde büyük yuvarlak borcam kullanılmıştı eğer daha ufak bir tart kalıbı kullanacaksanız hamurun yarısını kullanın diğer yarısını derin dondurucunuza koyun. Ben bu tarifi uygularken ufak tart kalıbı kullanıp aynen dediğim şekilde yaptım. İç malzemeyi de kalıba göre azaltabilirsiniz dilerseniz ya da onu da tam ölçü yapıp dondurabilirsiniz bir dahaki sefer için.
Hamur tamamlandıktan sonra jülyen doğradığımız kuru soğanı yağda öldürüyoruz, üzerine yuvarlak doğradığımız pırasaları katıp yüksek ateşte yumuşayana kadar çeviriyoruz. En son salça, tuz ve kırmızı pul biberini koyup altını kapatıyoruz ve ılınmasını bekliyoruz. İç karışım ılınınca tart hamurunun üzerine seriyoruz. Üstüne 1 çay bardağı süte kırıp çırptığımız yumurtalı karışımı boşaltıyoruz, üstüne kaşar peyniri rendesini de koyduktan sonra 175 derece fırında peynirler renk değiştirene kadar pişiriyoruz. Afiyet şeker bal olsun. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder