3 Aralık 2012 Pazartesi

Tarif No:29 Zeytinli Kek

Bu tarif Kıbrıs'tan diyordu Gönül Candaş'ın 'Bereketli Olsun' kitabında. Gerçi ben esas tarifte Kıbrıs'ın meşhur Hellim peyniri olduğunu biliyorum ama kitap öyle söylemiş bir kere. Bu sebeple Kıbrıs'a ve orada yaşayan dostlara gönderme yaparak paylaşacağım bu tarifi. Söz konusu Kıbrıs olduğunda güzel insanlar hatıra gelir hep. Bir de yasemin kokusu. Kıbrıs'ta yaşayan dostlar ise beni taaa çocukluğuma götürürler. Ne güzel günlermiş eski günler. Lafı uzatmayarak tarife geçeyim.  



Malzemeler
4 yumurta
3/4 su bardağı zeytinyağ
Yarım bardak yoğurt
1 su bardağı zeytin (ben yarım su bardağı koydum yetti, zeytinlerim iri ve tuzluydu çünkü)
3 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı kekik (orjinal tarifte yok)
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Yarım limon suyu

Yapılışı 
Önce kalıbımızı yağlayıp, unluyoruz ve fırınımızı 175 derecede yakıyoruz. Bir karıştırma kabına yumurta, yoğurt, zeytinyağ, limon suyu, tuz, nane, kekiği koyup karıştırıyoruz. Kabartma tozunu ve elenmiş unumuzu ekliyoruz. En son zeytinleri ilave ediyoruz. Kalıba boşaltıyoruz. Fırında 35-40 dakika kadar pişiriyoruz. Ilınınca dilimliyoruz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder