13 Aralık 2012 Perşembe

Tarif No:35 Fava

Daha az rağbet gören sebzelerden gidiyoruz bu aralar. Bakla da onlardan biri sanırım. Ben tazesini de, iç baklayı da, kuru baklayı da çok severim. Son derece sağlıklı bir sebzedir ayrıca. Fava ise benim sofralarımda özellikle de rakı yanında eksik etmediğim bir lezzet. Herkes favayı iyi yapamaz. Çok kolay olmakla beraber suyunu ayarlama kısmı çok zordur. Az koyarsanız katı olur, çok koyarsanız sulu olur. Fava bir gece dolapta bekledikten sonra yenmelidir ve kendine ancak o zaman gelir. Piştiği ilk anda maalesef katı mı sulu mu olacak tam da kestirilemez. Yine de her hali güzel, lezzetli bu zeytinyağlı tarifi vermek istiyorum. Dün akşam Mutfak Ekibinden Özlem Karacasu'nun elinden yedik. Tarif de onun tarifidir. Zaten her yemeği de hakkını vererek yapar. :)



Malzemeler
2 su bardağı kuru bakla (bir gece önceden ıslatılacak)
1 büyük veya 2 orta boy  kuru soğan
1 çay bardağı zeytinyağ
Dereotu
Şeker
Tuz

Yapılışı
Soğanlarımızı irice doğrayıp zeytinyağda kavuruyoruz. Ben kendi tarifimde kavurmuyorum ama kavrulduğunda favanın rengini biraz koyultmakla beraber lezzeti daha bir güzel oluyor, dün yediğimde onu fark ettim. İster kavurun isterseniz kavurmayın. Bir gece önceden ıslattığımız kuru baklayı ekliyoruz. Tuz ve şekerini (1 tatlı kaşığı veya 1-2 kesme şeker) ilave ediyoruz. Üzerini azıcık geçecek kadar su ilave edip pişmeye bırakıyoruz. Baklaların iyice pişmesi gerekiyor. Koyu boza kıvamına gelmiş olacak piştiklerinde bu yüzden su ilave edebilirsiniz eğer pişmediğine inanıyorsanız. Daha sonra pişen favayı blenderdan geçiriyoruz. Veya eski usul süzgeçten de geçirebilirsiniz. Güzel bir kaba favanızı alıyorsunuz. Fava soğuduktan sonra kalıbından çok kolay ayrılan bir yemektir. O yüzden dilerseniz şekilini beğendiğiniz bir kaba koyup servis yapacağınız zaman bir tabağa ters çevirebilirsiniz. Servis ederken üzerine bolca dereotu ve zeytinyağ ilave ediyoruz. Ben limon almam favanın yanına ama isterseniz limon da koyabilirsiniz sofranıza. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder