18 Ocak 2013 Cuma

Tarif No:40 Soya Soslu Nişastalı Tavuk

Herhalde hayat kurtaran yemek diye buna denir. Çin mutfağı lezzetlerini seviyorsanız ve kısıtlı vakitte ne yapsam da hem şık, hem ye beni diyen bir tabak olsa diyorsanız bu tarifi uygulayın. Ben tavuğu artık neredeyse hiç yemiyorum. Hele ki o marketlerden alınan seri üretim tavukları bütün olarak haşlama işi benim mutfağımdan çıktı. Ancak parça tavuğu bir takım muamelelere tabi tutarsam yiyebiliyorum. Bu da oyle bir muamelenin hikayesi olacak. :) Bu tavuğu yanında buharda haşlayacağınız brokoli, karnıbahar, havuç, kabak, pancar aklınıza hangi sebze geliyorsa onunla servis ederseniz işte o zaman rengarek harika bir tabak ortaya çıkartırsınız. En sevmem diyenin bile aklını başından alırsınız.


Malzemeler:

1 paket tavuk göğüs eti. (kuşbaşı olarak doğranacak)
2 çorba kaşığı mısır nişastası
4 çorba kaşığı kadar soya sosu (arzuya göre arttırabilir, light soya sosu kullanabilirsiniz)
2 çorba kaşığı kadar zeytinyağ

Yapılışı:

Tavukları yıkadıktan sonra derince bir kaba alıyoruz. Üzerine nişasta ve soya sosunu ekleyip karıştırıyouz. Yarım saat kadar buzdolabında dinlendiriyoruz bu sırada sebzelerimizi hazırlıyoruz. Pişmeye koyuyoruz. Tavuk marine olduktan sonra kızgın tavaya zeytinyağını koyup tavukları pişiriyoruz. Hafif kahverengileşmesini bekliyoruz ama çok da tutmuyoruz çünkü kuru oluyorlar. Tavuklar piştikten sonra yanında haşlanmış sebze ile servis ediyoruz. Dilerseniz haşlanmış sebzenizin üzerine sarımsak, limon, zeytinyağı sosu yağabilir, çörek otu, susam ya da keten tohumu serperek servisinizi daha süslü hale getirebilirsiniz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder