30 Ocak 2013 Çarşamba

Tarif No:42 Vişneli Crumble

Bugün sömester tatilinden faydalanıp kahvaltıya gittim mutfak ekibinden Özlem'e. Kızı Ceren ve yeğeni Deniz mutfağa girmişlerdi bile ben vardığımda. Eskiden büyükler kahve falan pişirdiğimizde taze ellerden kahvenin tadı da başka oluyor derlerdi de bir anlam veremezdim. Öyleymiş gerçekten. Kızların yaptığı kahve değildi ama bugüne kadar yediğim en güzel tatlı ekşi tatlılardan biriydi. Bunu defalarca Home Tv vs. kanallarda görmüştüm ama pişmiş meyve olayı bana ters deyip hiç denemeye yeltenmemiştim. Denemeliymişim, denemelisiniz. Kahvaltı üstüne güzel bir kahve ile harika gidiyor. Tarifi değişik meyvelerle de yapabilirsiniz. Mesela ben çilekle de güzel olacağına inanıyorum. Ayrıca içindeki fındığı da bademle değiştirebilirsiniz. Keyif sizin kime ne? :)) Teşekkürler Ceren ve Deniz, harika bir kahvaltıydı. :)


Malzemeler:
500 gr kadar vişne
100 gr tereyağ
1,5 su bardağı un
4 yemek kaşığı beyaz veya esmer şeker
3/4 su bardağı kadar fındık (hafif dövülmüş olacak)
100 ml. krema ve vanilyalı dondurma

Yapılışı:
Bir fırın kabına vişneleri yayıyoruz. Başka bir tarafta tereyağ, un, şekeri topak topak olacak şekilde karıştırıyoruz yani ufalıyoruz. Crumble lafı da buradan geliyor zaten. Üzerine fındıkları da ekleyip karıştırıyoruz. Bu karışımı vişnelerin üzerine yayıyoruz. 200 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar 20 dakika pişiriyoruz. Bu arada 100 ml. kremayı mikserle çırpıyoruz. Servis ederken yanına bu kremayı veya arzu ederseniz vanilyalı dondurmayı koyuyoruz. Afiyet olsun. 


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder