19 Mart 2014 Çarşamba

Tarif No:53 Cevizli Ay Çöreği

Günlerinize, çay saatlerinize değişik birşeyler yapayım diyorsanız işte size güzel bir tarif. Tarifin sahibi Emel Danışoğlu ama ben bu tarifi sevgili Seza Danışoğlu'ndan aldım ve onun elinden geçen hafta yedim. çok lezzetli ve hafif bir tatlı kurabiye. :) Ellerine sağlık Seza.




HAMUR için Malzemeler

1 yumurta sarısı
1 iri çay bardağı (Ajda çay bardakları ile) zeytinyağı
1 iri çay bardağı süt
2.5 su bardağı (280 gr) un

Bunlardan oldukça yağlı, ele yapışmayan ve kıvamlı bir hamur oluşuyor. Hamuru tuttuktan sonra üzerine nemli bir bez koyarak buzdolabında 40-60 dk bekletiyoruz.

İÇ için Malzemeler

1 su bardağı iri çekilmis ceviz
3 çorba kaşığı kuru üzüm
2 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay kaşığı yeni bahar
2-2.5 dilim tost ekmeğinin ufalanmış hali (ben iki dolu çorba kaşığı kurutulup rondoda çekilmiş ekmek koyuyorum)
1 çay bardağı süt

HAZIRLANIŞI:

Hamuru önce dörde, sonra da her parçayı elimle kalın bir boru haline getirip altıya kesiyoruz; toplam 24 parça olacak şekilde,

Her parçayı elimizle mermerin üzerinde mümkün olduğunca ince ve oval olarak açıyoruz. Hamur yağlı bir hamur olduğu için bu işlemi elle yapmak çok kolay oluyor, kolay kolay da mermere yapışma olmuyor. Dilerseniz merdane de kullanabilirsiniz.

İçine malzemesini koyup rulo halinde kapatıyoruz, tepsiye koyarken ay çöreği biçimini vererek koyuyoruz. Büyük fırınların standart tepsisine 24 parçanın hepsi sığıyor.

Üzerine yumurta sarısı sürüyoruz. Ben hamura kullandığım yumurtanın akını ziyan etmemek için onu sürüyorum.

Önceden 175 dereceye ısıtılmış fırında 25-30 dk hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.

Soğuduktan sonra üstüne pudra şekeri serpiyoruz.

Afiyet şeker olsun. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder